Tranzactiile online si platile online cu cardul au crescut in pandemie

0
98
platile online cu cardul

Pandemia a accelerat schimbările în utilizarea metodelor de plată. Foarte multe persoane au redus utilizarea numerarului în timpul pandemiei, iar majoritatea consideră că utilizarea numerarului a scăzut permanent.

Plățile cu cardul și cu telefonul mobil, precum și cumpărăturile online erau deja în creștere, dar, datorită pandemiei, oamenii au început să le folosească pe scară mai largă. Cu toate acestea, chiar și în prezent, numerarul rămâne un mijloc de plată important pentru mulți oameni și servește în continuare ca mijloc de retragere în caz de întrerupere a plăților electronice.

Anul 2020 a fost, din multe puncte de vedere, un an excepțional și va rămâne astfel și în istoria plăților. Pandemia  care s-a răspandit la nivel global la începutul anului trecut și măsurile restrictive luate pentru a preveni răspândirea virusului i-au obligat pe oameni să își schimbe obiceiurile zilnice.
Acest lucru s-a reflectat puternic și în comportamentul de cumpărare și de plată. O reducere a consumului privat și o mai mare atenție acordată igienei în efectuarea plăților au dus la o scădere semnificativă a utilizării numerarului și la o creștere a popularității plăților fără contact și a plăților mobile.

În plus, timpul petrecut acasă a crescut datorită pandemiei, ca urmare a faptului că multe persoane care obișnuiau să facă cumpărături în magazine de cărămidă și mortar au trecut din ce în ce mai mult la achiziționarea de produse și servicii online. În timp ce unii consumatori ar putea reveni la vechile obiceiuri de consum și de plată după criza pandemica, durata prelungită a pandemiei crește probabilitatea ca schimbările să devină permanente si astfel plătile online cu cardul să crească și mai mult.

Cum a afectat pandemia obiceiurile de plata: trazactiile online si platile online cu cardul?

Acest articol încearcă să răspundă la aceasta întrebare pe baza unor sondaje efectuate în rândul consumatorilor și al furnizorilor de servicii de plată. Sondajele, realizate la începutul anului 2021, au examinat atât experiențele consumatorilor, cât și ale prestatorilor de servicii de plată în ceea ce privește plățile în timpul pandemiei și, în special, modul în care pandemia a afectat acțiunile acestora. În plus, acest studiu utilizează statisticile privind plățile colectate anual

Experții spun că viteza, confortul și securitatea plăților digitale vor continua să fie o necesitate pentru consumatori mult timp după ce pandemia se va retrage de pe prima pagină a ziarelor.

“Pe măsură ce țările din întreaga lume continuă să mărească limitele tranzacțiilor de tip tap-to-pay, plățile fără contact sunt aici pentru a rămâne, iar adoptarea lor se va accelera”, a declarat Rajat Taneja, președintele departamentului de tehnologie al Visa. El spune că, în Europa, la mai puțin de un an de la creșterea limitelor contactless în întreaga regiune, Visa a înregistrat 1 miliard de tranzacții suplimentare fără atingere.

“Mai puțin personal, mai mult digital”

Guido Sacchi, director de informații la firma de soluții software și tehnologii de plată Global Payments, spune că pandemia a schimbat ceea ce își doresc consumatorii la casă. Aceștia caută din ce în ce mai mult o interacțiune “mai puțin personală, mai digitală”.

“Pandemia a fost un mare catalizator pentru adoptarea plăților digitale și a formelor digitale de comerț”, a spus el.

Global Payments lucrează cu peste 3 milioane de clienți din întreaga lume, printre care Taco Bell, Starbucks, H&M și J.P. Morgan. Înainte de pandemie, pe măsură ce comercianții cu amănuntul și alte instituții au început să ofere plăți fără atingere, obiectivul inițial era de a face experiența de la casa de marcat mai convenabilă și mai simplă, spune Sacchi. Clienții puteau pur și simplu să introducă sau să treacă un card de debit sau de credit.

Următoarea iterație a permis clientului să atingă pur și simplu cardul, în loc să îl introducă sau să îl gliseze. Acest lucru a evoluat rapid către introducerea “cardului” sau a metodei de plată în interiorul unui smartphone, astfel încât clientul să nu mai fie nevoit să-și scoată niciodată portofelul. “Tot ce trebuie să faci este să atingi telefonul”, a spus el.

Când pandemia a închis afacerile la începutul anului trecut, nevoia de plăți digitale, fără atingere, a luat amploare. Deja comercianți cu amănuntul precum Target și Starbucks permiteau clienților să facă plăți prin intermediul aplicațiilor mobile. Atunci când consumatorii nu puteau intra în magazine din motive de sănătate și siguranță, puteau totuși să plătească și să le fie aduse cumpărăturile afară, în mașină, sau să le fie livrate.

Privind în viitor, experții spun că opțiunile omnichannel care au început în timpul pandemiei – cum ar fi ridicarea de la bordură și comenzile fără contact prin cod QR – vor rămâne probabil puternice, împreună cu plățile fără contact.

Potrivit Juniper Research, plățile cu coduri QR vor fi cea mai utilizată metodă de comerț digital în ceea ce privește volumul pe parcursul următorilor cinci ani, reprezentând 27% din toate tranzacțiile de comerț digital în 2024.